vintageofsweden.blogg.se

Jag gillar sparsam vintage. Här är en blogg och så småningom en webshop, med saker och ting som går ihop. En kreativ miljö med ett tema för varje yta. Allt har sin plats

bästa marknader asien

Kategori: Allmänt

hallo! böjrar jobba nu klockan 11. så dricker lite kaffe innan och surfar runt på random bloggar. började tänka på utomlands semestrar och marknader. jag saknar verkligen bangkok och här är mitt hetaste tips:
 
chatuchak weekend market
 
 
 
 
 

det är fett mycket folk där. alla i bangkok åker dit på helgen. handlar mat, frukt och det dom ska ha. 15 000 stall, tillhör nog en av de största marknaderna i världen. det är kulturellt, livligt och inspirerande och det bästa är att det är fullt av vintage och gamla prylar. jag handlade massor! nästa gång ska jag skicka hem det via DHL, t om en sådan service har dom. 
 
vi blev serverade världens godaste kyckligsoppa när vi var där och drack god öl till svinhög house/trance musik. jag längtar tillbaka! det är min absolut top 1 av alla vintage marknader jag varit på, man tar sig dit med graits buss 3 från khaosan road- helt klart värt mer än ett besök!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: