vintageofsweden.blogg.se

Jag gillar sparsam vintage. Här är en blogg och så småningom en webshop, med saker och ting som går ihop. En kreativ miljö med ett tema för varje yta. Allt har sin plats

inspiration till verkstad

Kategori: Allmänt

 
Jag har bestämt mig. Jag slutar inte. Jag ger aldrig upp.
 
Min dröm är att skapa ett mini imperium där jag är min egen boss. Där jag kan bestämma över mig själv och ha en fin liten egen verksamhet. Det ska dofta kreativ aura och spridas härlig energi. 
 
Ett steg i taget. 
 
Det börjar med bloggen:
 
Vi svenskar är snåla, vi vill fynda - helst inte betala någonting. Men ändå vill vi ha nya saker - mest hela tiden. Jag vill inspirera och skapa en blogg där inredningen förblir hållbar och återvunnen. 50-60 och 70 talet har varit trendigt nu ett tag. Även indusriell design. Jag försöker hitta min egen kombination. Där jag försöker samspela mitt personliga med det alldeles enkla. 
 
/ Josefin, Vintage of Sweden


 
INSPIRATION
Jag fick en bild idag, från min polare Rodrigues som bor i Brasilien. Ett kort från 2012 när vi var på Gili Trawangan i Indonesien. Han surfar-jättemycket-det inspirerar mig. Surfingkultur, ormbunkar, pelikaner, ananas, dreadlocks och chillmood. Det ska jag skaffa mig!
                                 
 
                     
 
VERKSTAD
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: